۳۰ دی ۱۴۰۱، ۹:۴۴

نماینده کوبا در سازمان ملل:

اشغال فلسطین از بزرگترین تجاوزات علیه یک ملت در قرن اخیر است

اشغال فلسطین از بزرگترین تجاوزات علیه یک ملت در قرن اخیر است

نماینده دائم کوبا در سازمان ملل متحد، سیاست واشنگتن را که مانعی در مسیر شورای امنیت برای دستیابی به راه حلی جامع، عادلانه و پایدار برای حل مناقشه فلسطین است، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «پدرو لوئیس پدرسون کویستا» نماینده دائم کوبا در سازمان ملل متحد، با ابراز تأسف از ناتوانی شورای امنیت در پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، این اشغالگری را یکی از بزرگترین تجاوزات علیه یک ملت در قرن گذشته توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، پدرسون در جریان نشست سه ماهه علنی شورای امنیت برای بررسی وضعیت خاورمیانه، سیاست آمریکا را که مانعی بر سر راه کار شورای امنیت با هدف دستیابی به راه حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مناقشه اسرائیل و فلسطین است، محکوم و به مصونیتی اشاره کرد که واشنگتن به طور مداوم براس تل آویو قائل می‌شود.

سفیر کوبا همچنین استانداردهای دوگانه و گزینشی و بازی‌های سیاسی را که به صلح و امنیت بین المللی آسیب می‌رساند، محکوم کرد. وی به طور ویژه به آمریکا اشاره کرد که خود را مدافع اصول منشور ملل متحد، صلح و امنیت اعلام می‌کند و در عین حال بر جنایات فجیعی که اسرائیل هر روز علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شود، سرپوش می‌گذارد.

وی تأکید کرد: جامعه بین المللی دهه‌ها خواستار پایان دادن به اشغال غیرقانونی فلسطین از سوی اسرائیل شده است، با این حال، وضعیت در میدان همچنان رو به وخامت است و اسرائیل به توسعه و شهرک سازی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ادامه می‌دهد.

پدرسون در ادامه بر حمایت کوبا از راه حل دو کشوری که به مردم فلسطین اجازه می‌دهد تا از حق تعیین سرنوشت خود استفاده کنند و یک کشور با حاکمیت مستقل در مرزهای قبل از ۱۹۶۷ با پایتختی بیت المقدس شرقی ایجاد کنند و حق آنها در مورد بازگشت آوارگان به سرزمین خود محفوظ بماند، تأکید کرد.

این دیپلمات ارشد کوبایی همچنین درخواست کشورش را برای خروج کامل و بدون قید و شرط رژیم اشغالگر اسرائیل از جولان سوریه و تمامی سرزمین‌های اشغالی عربی تجدید کرد و پایان فوری و بدون قید و شرط اقدامات قهری خودسرانه و غیرقانونی اعمال شده توسط آمریکا را علیه کشورهای مستقل در خاورمیانه خواستار شد.

اظهارات سفیر کوبا در سازمان ملل در حالی است که هفته گذشته، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور این کشور تأکید کرد که تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی صلح در منطقه خاورمیانه و صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند.

کد خبر 5687059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهروز IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      غرب و شرق با حمایت از این فرزند ناخلف .بدعت بدی در نظم جهانی نهاده اند که هر کشور چون عراق در حمله به ایران یا روسیه به اوکراین قیافه حق به جانب بگیرند.عربستان در یمن چه می خواهد جز کشور گشایی